Tonijnpasta met zwarte olijven

Vrijdagavond vind ik altijd een moeilijke avond met eten, omdat je vaak te lang blijft hangen op een vrijdagmiddagborrel en dan ‘vergeet’ te eten, of er simpelweg geen zin meer in hebt. Daarom heb ik vandaag iets snels klaargemaakt, waar niet te lang over nagedacht hoefde te worden. Hoe maak je het? In een pan ui en knoflook fruiten, 2 of 3 anjovisfilets (naar smaak) toevoegen, blikje tonijn op olie (olie vooraf weglekken) en twee paprika’s, ik heb nu een groene en een rode, toevoegen. Dit lekker aanbakken en vervolgens gepelde tomaten uit blik toevoegen. Ik houd erg van tomaten dus ik voeg ook nog een klein blikje tomatenextract toe. Even laten pruttelen en je saus is klaar. In de tussentijd kun je de pasta koken, afhankelijk van wanneer je wilt eten. Voordat je het serveert kun je zwarte olijven toevoegen en Parmezaanse kaas er overheen strooien. De olijven laat ik niet te lang meepruttelen anders worden ze te zacht.

Hoeveel tijd ben je kwijt?
Voorbereiding: max 10 min snijwerk
Wachten: 10-13 min, afhankelijk van de pasta die je kiest