Zelfgemaakte gnocchi met gorgonzola, walnoten en bosui

Wanneer je de hele middag wacht op de verwarmingsmonteur, heb je tijd om nieuwe dingen te proberen. Ik wilde eerst naar de winkel gaan om gnocchi te kopen, maar nu heb ik besloten ze zelf te maken. Ik heb wel eens gezien hoe dit moet en dat zag er vrij gemakkelijk uit, dus ik ga aan de slag! Wat heb ik gedaan? 750 gr aardappels geschild en gekookt, afgegoten en laten afkoelen (zo heet mogelijk bewerken). Vervolgens heb ik deze aardappels fijngestampt, bloem toegevoegd en eieren en van dit deeg een slinger gemaakt op het aanrecht. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is de deegslinger in stukjes snijden en de gnocchi licht in te drukken met een vork. Ik ben er nu al achter dat 750 gr aardappels meeer dan genoeg is voor 2 personen, dus de overige gnocchi gaan de vriezer in. Mocht je geen zin hebben in het kneden, dan kun je ook kant-en-klare gnocchi bij de supermarkt kopen. Ik eet de deegvriendjes vanavond met gorgonzola, walnoten en bosui.

Hoeveel tijd ben je kwijt?
Voorbereiding: 45 min
Wachten: Gnocchi koken in een minuutje of 4 gaar