Grootmoeders appeltaart

Met nog een restant appels uit de boomgaard die nu echt opgegeten moeten worden, heb ik een superlekkere appeltaart gemaakt! Ik houd niet van pakjes, dus dit deeg heb ik zelf gemaakt. En dat is echt niet zo moeilijk als sommigen denken. Bloem, eigeel, witte basterdsuiker, boter, snufje zout (niet vergeten!) en kneden maar. Mijn vader maakte deze taart, naar origineel recept van mijn oma, vroeger altijd bij speciale gelegenheden en zelfs ook wel eens ‘zomaar’; echt heerlijk. En nu nog steeds wordt deze taart bij verjaardagen gemaakt. De hele familie is fan en ik hoop jij straks ook! Onder Recepten kun je het recept vinden van mijn grootmoeders appeltaart.

Hoeveel tijd ben je kwijt?
Deeg maken: 30 min (incl. 10 min rusten in plastic op een koele plek)
Vulling maken: 15 min
Wachten: 60 min
Afkoelen: liefst 1 dag, maar minstens 1 uur